nieuwtjes van de rattery, de ratjes, de rittens en het reilen en zeilen hier....

woensdag 4 maart 2009

pfffftttttttttt

De verdeling is gemaakt...WAT een klus zeg!
Ik zou het ánders willen doen, zodat het minder tijd en moeite zou kosten, maar ik heb geen idee hoe.

Stel je voor, iemand reserveert zoals dit keer, twee dumbo mannen uit een nestje. Moeders snapt het niet zo goed en begint (brrr) de rittens op te peuzelen...
Niet genoeg mannetjes over....
WAT doe je dan met die mensen die gereserveerd hebben?! Krijgen ze dan niks? OF schuiven ze automatisch door naar de andere nestjes?! Hou ik de volgorde van reservering aan en 'prop' je ze er dan tussen op de lijsten bij de andere nestjes?!

OF....mogen mensen helemaal niet op nestjes reserveren!? Niet meer op 'voorkeur'?!
Da's uiteindelijk 'beter' voor de reserveerders, want er zitten óveral lieve rittens tussen.
Voor fokrittens is dit een ander verhaal. Wanneer een andere rattery bij mij een nieuwe lieve gezonde lijn reserveert, dan wil hij/zij uit één bepaalde combinatie en wordt er rekening gehouden met de stamboom, vanwege de combinatie die je later wilt maken...

Wanneer je maar één nestje per keer hebt, dan komt zoiets niet ter sprake natuurlijk....

Dus wat ik nu steeds doe, is wachten tot de rittens er zijn...en 9 van de 10 keer hebben mensen dan tóch voorkeur voor een 'ander nestje' of andere rittens als wat ze in de eerste instatie reserveerden.

Het is een gedoe.
Ik doe graag iedereen een plezier en daardoor kom ik soms in een 'lastig pakket'.

Maar hij staat er weer...de verdeling van de rittens.
Rekening houdende ten éérste met de volgorde van reservering...en ten tweede, met een evt. voorkeur (waar we dus echt niet altijd aan kunnen voldoen)

We hopen dat iedereen blij is....

Anous

8 opmerkingen:

  1. Hoi Anous,

    Wat een nieuwe schattige foto's weer. En ik ben superrrrrrr blij met (bijna) mijn/onze ratjes...

    Groetjes Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Anous!

    Een russian sable burmees...
    Is dat ongeveer de kleur van Jaya?

    In ieder geval: we vinden het weer heel leuk een ritten te krijgen! Ze zijn allemaal zo schattig. We zijn heel benieuwd naar haar.

    Groetjes,
    Gert en Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. JA!

    Waarschijnlijk wordt zij nét zo!
    Hij is érg érg mooi....
    Ben ook zéér benieuwd hoe zij 'uitgroeit' en zal kleuren!

    Groetjes,
    Anous

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook super blij met mijn zwartoog siampje!! Staat vast leuk naast mijn roodoog siampje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben zo benieuwd naar nieuwe foto's met geopende oogjes van Gill's kleintjes =D
    en hoe onze ritjes kleuren als ze wat ouder zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er staan foto's op het forum, maar ik weet niet of je daar geregistreerd bent. Degene die het nestje opvoed plaatst dáár haar foto's.

    Ik zal ze kopieren en nog doorsturen of hier plaatsen ;)

    Anous

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ook bij de links "rattige herberg" staan foto's van gill nestje.

    Groetjes Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Anous,

    Na alle ellende heb je gelukkig weer een goede verdeling kunnen maken! Wat een leuke foto's heb je gemaakt en op de site gezet. Ik kan niet wachten tot ik een berichtje zie dat ook ik weer ratjes mag ophalen!

    Lekker weekeind!
    Esmée Hendriks

    BeantwoordenVerwijderen

De Rattery

Mijn foto
Een serieuze gezellige rattery in de omgeving van Haarlem en Amsterdam.