nieuwtjes van de rattery, de ratjes, de rittens en het reilen en zeilen hier....

vrijdag 20 februari 2009

Slecht begin van de dag...

Vanmorgen vond ik de zwarte kleine dame van Click in de kooi...

Ik was haar al een paar dagen aan het bijvoeden omdat ze zo klein bleef en zichzelf niet warm kon houden. Om de drie uur was ik met haar bezig, en het leek goed te gaan, tot gisterenmiddag.

Ze koelde steeds zo snel af dat ik haar bijna de hele dag bij me gehouden heb.
Vanmorgen vond ik haar ver van de groep in de kooi...ze was tóch overleden en lag alleen....
Stitch lijkt ineens problemen te hebben met zijn luchtwegen. Vanaf het begin had hij een 'geluidje' als hij 'opgewonden/gestresst was....dus ik was al begonnen met Bisolvon door zijn drinkwater...



Vanmorgen hoorde ik hem moeilijk ademen (dacht dat het Spikey was!!) en ben begonnen met anti-biotica en extra Bisolvon IN zijn mondje te spuiten.

Ik hoop dat hij het redt. In enkele weken zijn we zo van die twee gaan houden dat het vreselijk zou zijn als hij juist nu ziek wordt...
Broer Spikey heeft veel problemen met zijn huis. De wondjes gaan steeds open en ondanks mijn gesmeer en gedoe hersteld het niet goed...

De web-cam staat zoveel mogelijk aan....De rittens van Click eten en spelen en rollen door de kooi. Ze maken het goed verder....Click is fit en voedt prima.
Er zijn de afgelopen dagen weer foto's in de albums gedaan...Ook van Gila's rittens en van Jaya. De rittens van jaya zijn práchtig en doen het gelukkig állemaal goed. Bij 2 van de 5 zijn de beschadigingen nog goed zichtbaar...bij de anderen niet...gelukkig.

Kortom....een hoop zorg bij InDeRats, maar ook veel leuks te zien en te volgen (Het leven van een rattery eigenaar gaat niet altijd over rozen ;o))

Volgende week wordt druk en spannend...
De mensen die gereserveerd hebben kunnen dan de voorkeuren gaan doorgeven en IK moet gaan puzzelen hoe de verdeling zal zijn...

groetjes,
Anous


2 opmerkingen:

  1. Hee Anous!

    Hè, wat jammer.
    Ben je eerst een week ziek geweest, beginnen nu je ratten ziek en zielig te worden.
    Wat een pech!

    We zijn heel benieuwd naar de rittens, hoe uiteindelijk groot gaan worden en wat voor karaktertjes ze hebben.
    Veel succes alvast met het "verdelen" van de rittens!

    Groetjes,
    Gert en Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aw wat jammer en zielig van dat leuke zwarte ratje! Hopelijk knappen Stitch en Spikey wel weer op..
    Ben jij wel weer aan de beterende hand?
    Sterkte en succes nog!
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen

De Rattery

Mijn foto
Een serieuze gezellige rattery in de omgeving van Haarlem en Amsterdam.